Följande fält är inkorrekta: 

 

(?)
(?)
  Sök däck

FAQ


Att välja rätt däck
Läs mer
Att välja rätt däck
 
Hur läser jag av storleken på mina däck för att vara säker på att välja rätt produkt?
All information om hur du läser av och förstår vilken däcktyp du har finner du under rubriken: "Var hittar jag denna information?" på startsidan på POPGOM.se
Om det inte gäller originaldäck till fordonet kan du jämföra informationen med den information som finns i din bils manual där du hittar den storlek som godkänts av tillverkaren.



Är däcken jag köper på POPGOM.se nya?
Ja, vi säljer bara nya däck som tillverkats av ledande fabrikörer efter europeiska normer.
Till skillnad från vissa webbplatser säljer vi bara nya däck. POPGOM.se säljer inte regummerade däck (ett regummerat däck är ett utslitet däck där man extraherat slitbanan och limmat på en ny).


Hur gamla är däcken som säljs på POPGOM.se?
Alla våra däck är nya (har aldrig monterats och förvaras enligt fabrikörernas villkor: ljus, temperatur). För att få veta exakt vecka och år för tillverkning kan du läsa DOT-numret på sidan av däcket. Vi kan dock inte ge dig denna information i förväg, eftersom tillverkarna inte heller vet (de skickar från olika lager och tillverkar samma däck i olika fabriker). Våra däck är vanligtvis DOT-däck som är mindre än två år gamla.  Om detta ändå inte skulle vara fallet är det tydligt markerat på produktsidan för den berörda artikeln.



Är det garanti på däcken jag köper på POPGOM.se?
Däck som köps på www.POPGOM.se har tillverkarens garanti och måste därför användas under normala förhållanden för att du ska kunna dra nytta av garantin helt.


Varifrån kommer däck som säljs av POPGOM.se?
Enligt olika produktionscentrum kommer däcken främst från Europa men kan även komma från andra kontinenter som vissa däck tillverkade av BFGOODRICH som till exempel är tillverkade i USA. I samtliga fall är däck som säljs av POPGOM.se officiellt godkända enligt europeisk standard.


Finns alla däck i lager som finns på POPGOM.se?
Alla däck som finns på www.POPGOM.se finns i lager. I undantagsfall kommer det vara tydligt markerat ifall det inte gäller det däck du väljer. Om du fortfarande vill beställa denna produkt kan du skicka oss ett e-postmeddelande som vi svarar på inom 48 timmar för att ge dig en leveranstid.


Varför är vissa däck inte längre tillgängliga?
POPGOM:s lager är ett av Europas största med mer än 1 000 000 däck. Det kan hända att vissa referenser kan vara otillgängliga. I så fall kommer vi att meddela dig om det när du väljer däck. Om du fortfarande vill beställa denna produkt kan du skicka oss ett e-postmeddelande som vi svarar på inom 48 timmar för att ge dig ett datum då däcket kommer vara tillgängligt igen.


Säljer POPGOM.se däck för tvåhjulingar (motorcyklar, cyklar)?
Just nu säljer POPGOM.se däck till personbilar, 4-hjulsdrivna bilar, skåpbilar och husbilar.  Det är inte uteslutet att POPGOM.se kommer erbjuda däck för tvåhjulingar i framtiden. Nyheterna på vår hemsida håller dig uppdaterad.
 
Hur väljer POPGOM sina partners för montering?
Läs mer
Hur väljer POPGOM sina partners för montering?

Hur rekryterar
POPGOM.se sina däckverkstäder?
POPGOM.se väljer sina däckverkstäder efter hur bra service de kan erbjuda. Eftersom däckmontering har blivit allt mer specificerad (montering av RunFlat-däck, elventiler, montering av stora dimensioner mm.), har POPGOM.se valt att endast arbeta med partners som är specialister på däck. Därför hittar du inte små garage som inte är specialiserade på däckmontering på vår lista.

Jag arbetar med däck och skulle vilja bli partner med
POPGOM.se Hur gör jag?
För att blir partner med POPGOM.se och bli hänvisad till som däckverkstad måste du gå till
POPGOM.se och fylla i ett frågeformulär. Vi granskar din ansökan och om du uppfyller våra kriterier för kvalitet och professionalitet kommer vi kontakta dig för att erbjuda dig ett kontrakt för erbjudandet av dina tjänster.
Skydd av mina personuppgifter
Läs mer
Skydd av mina personuppgifter


Vad behöver jag för lösenord?
Vi föreslår att du under din första beställning på
POPGOM.se skapar ett konto med dina personuppgifter (namn, e-postadress, leveransadress mm.). Tillgången till detta konto är säkrad genom ett lösenord som du anger.
Du kan fortsätta att använda det här kontot för framtida beställningar. Om du glömmer ditt lösenord räcker det att du ber oss skicka det till dig via e-post. Detta görs på samma sida som du anger ditt lösenord på.

 

Montering av mina däck
Läs mer
Montering av mina däck


Var finns min närmaste däckverkstad?
POPGOM har ett nätverk med 3000 däckverkstäder. För att hitta den verkstad som ligger närmast dig måste du först välja vilka däck du vill ha och sedan välja leverans till en däckverkstad. Du kan ange ditt postnummer eller namnet på din stad. Vi kommer då föreslå ett antal däckverkstäder, från den närmsta till den som ligger längst bort från din angivna adress. Du kan också se listan över däckverkstäder här.


Hur får jag reda på vad det kostar att montera däcken?
POPGOM.se har valt att tillämpa ett enhetligt pris över hela landet. På så vis behöver du inte oroa dig över vad som ligger bakom olika prisskillnader eller varför vissa leverantörer tar mer betalt för samma tjänst.
Det är också fördelen med att arbeta uteslutande med specialister på däck.
I priset ingår montering, byte av ventiler (med undantag för elventiler och husbilar) och balansering av hjulen som fått nya däck. Klicka här för paketpriser för montering.


Måste jag betala något dagen då däcken monteras?
Betalningen för monteringen ske
r på sidan POPGOM.se när du skickar din beställning. Du behöver inte betala någonting när du kommer till däckverkstaden.


Varför vill POPGOM:s däckverkstäder montera däck som beställts på POPGOM.se?
Onlineförsäljning av däck är idag en distributionskanal under stark tillväxt. De som jobbar med däck vet om detta och har valt att arbeta med POPGOM för att kunna ta emot kunder som beställer via Internet.


Hur lång tid kommer det ta att montera mina däck?
Däckbytet på din bil tar en timme. Du bokar en fast tid samt datum på POPGOM, din bil kommer att vara tillgänglig en timme senare.
Boka tid för montering av däcken
Läs mer
Boka tid för montering av mina däck

På vilket sätt kan POPGOM hjälpa mig med att montera mina däck?
POPGOM samarbetar med däckspecialister. Ditt köp är alltså "nyckelfärdigt". När du valt din produkt föreslår vi att du ber att få den levererad direkt till någon av våra 3000 partners. Leveransen till en däckverkstad är gratis och det är väldigt enkelt att hitta vilken som är närmast dig: det räcker att du skriver in ditt postnummer eller stad så listar vi upp resultaten.


Hur bokar jag tid?
Vi har bett våra partners att frigöra tid i sin planering för att kunna ta emot POPGOM.se kunder. När du väljer din däckverkstad kan du boka din tid mellan 3 till 30 dagar från dagens datum.


Måste jag kontakta däckverkstaden för att informera att jag har beställt däck som kommer levereras till dem?
När din transaktion registrerats informeras verkstaden automatiskt om din beställning och datumet för din tidsbokning.
Alla möten och all logistik sköts av vår kundtjänst. Om du vill flytta fram ditt bokade tid ber vi dig kontakta
POPGOM.se Kundtjänst genom att ringa 0340-647843 eller höra av dig till info@dack-popgom.se. Vänligen hör inte av dig till däckverkstaden.  Vår Kundtjänst kommer i sådana fall vidarebefordra detta till däckverkstaden.



Vilka är konsekvenserna för min tidsbokning om däcken inte levereras i tid?
De föreslagna datumen för tidsbokning tar hänsyn till leveranstiden. Om däcken ändå inte skulle levereras dagen före den bokade tiden kommer POPGOM meddela dig om detta och föreslå ett nytt möte.  Information om det andra datumet hos däckverkstaden kommer från POPGOM. Du behöver inte sköta detta.



Kan jag senarelägga min bokade tid?
Ja, om du inte byter däckverkstad. Vi arbetar för att hålla en snabb leveranstid. På grund av detta är det inte möjligt att ändra däckverkstad efter att din beställning bekräftats. Om tiden du valt inte passar dig längre kan vi tillsammans försöka hitta ett alternativt datum och/eller tid. Ta kontakt med vår Kundservice för att göra detta.
Leverans och spårning av min beställning
Läs mer
Leverans och spårning av beställning

Hur vet jag om min order har gått igenom?
När vi tar emot din beställning får du automatiskt ett e-postmeddelande med en orderbekräftelse som talar om att beställningen har gått igenom. Om du inte får e-postmeddelandet, kontrollera att din e-post inte har klassificerat det som "spam" (skräppost). Om det inte är fallet, kontakta POPGOM.se
Kundtjänst eller ring 0200 43 89 43.



Hur mycket kostar leverans av däck?
Leverans till hemmet eller en däckverkstad kostar 49 SEK/Däck.


Hur lång är leveranstiden?
Om inga logistiska problem sker levererar vi däcken inom 5 arbetsdagar. I de flesta fall levereras däcken inom 3 dagar.


Kan jag spåra min beställning?
När vi får din beställning skickar
POPGOM.se ett automatiskt e-postmeddelande med en orderbekräftelse och ditt referensnummer. Du kan använda ditt unika referensnummer i kontakt med Kundtjänst för alla frågor angående spårning av din beställning. När dina däck levererats till en däckverkstad får du ett e-postmeddelande som bekräftar tidsbokningen som du har valt. Meddelandet skickas 24 timmar innan ditt bokade möte. Du kommer också att meddelas via SMS.  Vid hemleverans av däck kommer vi att informera dig via e-post med en länk till en personlig inloggning till våra transportörers logistikplattform.


Till vilka adresser kan jag få min leverans?
Du kan få däcken skickade till en av våra 3000 partners om du väljer att själv boka en tid för montering på hemsidan. 
Du kan också få dina däck skickade till ditt hem, din arbetsplats eller vilken adress du vill i den europeiska delen av Sverige.



Går det att ändra leveransadress eller byta däckverkstad efter att ha genomfört beställningen?
Vi arbetar för att hålla en snabb leveranstid. På grund av detta är det inte möjligt att ändra leveransadress eller däckverkstad efter att din beställning bekräftats.


Jag var inte närvarande vid leveranstillfället. Hur kan jag få min vara?
Ifall du varit frånvarande vid leveranstillfället kommer transportföretaget att lämna ett transiteringsintyg i din brevlåda. På intyget finns instruktioner om hur du bokar ett nytt leveransdatum.



Jag har mottagit en däckleverans till mitt hem men den är ofullständig, alternativt jag vill rapportera en skada. Hur gör jag?
Beroende på hur många och stora däcken är kan du få ett eller flera paket. Kontrollera att alla mottagna paket matchar hela ordern. Det kan hända att alla paket inte kommer samtidigt, men med 24 eller 48 timmars mellanrum. I detta fall ska det vara tydligt markerat på följesedeln på det första paketet "ett ensamt kolli levererat i väntan på x".
Om ett paketet inte är korrekt (saknas, är skadat, felaktig referens), är det bästa att vägra paketet. Om du ändå accepterar paketet måste du göra en reservation om detta på följesedeln.  Meddela dina reservationer snabbt till vår
Kundtjänst POPGOM.se.


Kan jag avbeställa min beställning?
För att göra en orderannulering måste du kontakta POPGOM.se
Kundtjänst. Om beställningen redan skickats kommer kostnaden för att skicka tillbaka den vara 195 Kr inkl. moms/däck för den europeiska delen av Sverige.


Är det möjligt att få levererat till Frankrikes utomeuropeiska territorier?
Vi levererar inte till de utomeuropeiska territorierna idag eftersom vi inte kan garantera leveranstiderna dit.
Betalning
Läs mer
Faktureras däcken inklusive eller exklusive moms?
Däck och alla tillhörande tjänster debiteras med en moms på 25 %

Hur ordnar jag med monteringen?
POPGOM.se
har fördelen att föreslå en komplett transaktion som inkluderar däck, tillhörande montering och en tidsbokning online. När du beställer ett däck på vår webbplats har du också möjlighet att köpa den tillhörande tjänsten, dvs montering och injusteringsventil. Allt betalas alltså online via en enda transaktion. Det är lättare för dig och du behöver inte betala när du går till däckverkstaden.


Vilka betalningssätt finns på POPGOM.se?
POPGOM.se kan du betala dina däck med kreditkort, Visa, Eurocard-MasterCard.
Betalning med ett av dessa kort kan också göras per telefon genom att skicka oss dina bankuppgifter till 08-51709990.
Slutligen erbjuder vi betalning per telefon till 08-51709990. Våra rådgivare föreslår att du betalar med kreditkort, check eller banköverföring.


Är min betalning säker?
POPGOM.se:s transaktioner förvaltas av ADYEN. Vi använder högpresterande teknik: en säker server (SSL) som garanterar tillförlitligheten i vår online-verksamhet. Programvaran krypterar alla dina personuppgifter som är nödvändiga för att behandla dina beställningar (namn, adress och bankuppgifter) vid tidpunkten för anslutningen. Det är omöjligt att läsa uppgifterna under den unika internetöverföringen.


Kommer jag motta en faktura för alla beställningar gjorda på POPGOM.se?
När du handlar på POPGOM.se får du automatiskt en faktura per e-post inom 5 arbetsdagar. Fakturan visar namnet och tydlig information om din beställning och moms. Om du inte skulle få fakturan, vänligen kolla så den inte skickats till din skräppost. Du kan också beställa en kopia av fakturan på POPGOM.se Kundservice.
info@dack-popgom.se

 


Ångerrätt:

Du har möjlighet att returnera däcken i originalskick inom sju dagar från mottagandet.

Annullation av beställning:

Du har möjlighet att, gratis, annullera din beställning då däcken ej har lämnat lagret.